Najbardziej naturalne dla organizmu jest podążanie za zmianami w przyrodzie. Wraz ze spadkiem temperatur, wilgotności powietrza i warunków atmosferycznych powinniśmy pomału zmienić skład naszych posiłków. Odżywianie się zgodne z naturalnym rytmem pór roku wspomaga odporność i metabolizm, dzięki czemu nie narażamy organizmu na ciągłą walkę z przeziębieniem i nie dopada jesienna chandra.
Odżywiajmy się głownie tym co przynosi pora roku.

A więc jesienią:

  • gotujmy potrawy z kapusty (zawiera komplet witamin z grupy B, dużo witaminy C a także Wit. A, E i K; ponadto spore ilości wapnia, magnezu i potasu) . Możemy przygotować zupy z kapusty, bigos, kapustę zasmażaną, jedzmy też kapustę kiszoną)
  • teraz dobrze jest spożywać więcej czosnku, dodając go do gotowanych potraw (surowy czosnek może być niewskazany dla osób które mają kłopoty z trzustką – dlatego lepiej go podsmażyć lub ugotować)
    – jedzmy potrawy z grochu który jest dla nas źródłem wartościowego białka i składników mineralnych takich jak żelazo, wapń, fosfor, magnez, potas (fasolka po bretońsku, grochówkę, groch omaszczony masłem)
  • spożywajmy tłuste ryby (makrela, śledź, sardynka) – są doskonałym źródłem Wit D – jesienią i zimą mamy jej niedobór, a jest bardzo ważna nie tylko dla zdrowia fizycznego ale również psychicznego
  • jeśli ciasta to zdecydowanie ze śliwkami, powidłami lub jabłkami z dodatkiem cynamonu
  • pijmy gorącą herbatę z cytryną – zamiast cukru możemy dodać miodu lub soku z malin
  • nie strońmy od tłuszczu gdyż bez niego nie będą w stanie wchłonąć się do organizmu witaminy
  • pamiętajmy o jajkach, wspaniałym źródle wszelkich składników odżywczych – spożywajmy minimum 3 jajka tygodniowo

Potrawy najlepiej gotujmy długo, na małym ogniu – dzięki temu będą lepiej strawne, bardziej aromatyczne i dadzą nam energię na długie godziny – ponieważ czas działania ognia jest bardzo istotny.

Zobacz także:


Nowalijki

Nowalijki

Nadeszła wiosna a wraz z nią wzmożony apetyt na świeże i chrupiące nowalijki – rzodkiewkę, koperek, rzeżuchę, szczypiorek, pomidory, ogórki, szpinak, sałatę czy młode marchewki. W naturze jednak, jest jeszcze na wcześnie na takie zbiory – nowalijki które widzimy teraz...

Przesilenie wiosenne

Przesilenie wiosenne

Problem z koncentracją, ogólne osłabienie, apatia czy nawet senność - ogólnie nazywane przesileniem wiosennym. Przyjmuje się że jednym z czynników powodujących przesilenie jest zbyt gwałtowne przejście/zmiana pogody z warunków zimowych na...

Suplementy diety i bioenergoterapia

Suplementy diety i bioenergoterapia

Suplementami diety nazywa się dodatki uzupełniające codzienną dietę. Obecnie mamy modę na wszelkie wspomaganie organizmu przy pomocy różnorakich preparatów od naturalnych po syntetyczne, stosuje je w zasadzie każda grupa wiekowa , zarówno kobiety jak i mężczyźni, choć każda z tych grup stosuje inne kryteria w doborze preparatów.

Pin It on Pinterest